Tervek
 
Kezdőlap
Bemutatkozom
H0
N
1:1
Papírrégiség
Terepasztal
BLOG

 

Tervek 1. fázis 2. fázis 3. fázis 4. fázis

Utoljára frissítve: 2012.12.26.


Tervezett pálya vonalvezetése:

A terv elkészítése folyamán az alábbi szempontokat próbáltam figyelembe venni:

- egy több vágányos városi állomás fűtőházzal

- minimum egy mellékvonali állomás

- kétvágányú villamosított fővonal amin körbe tudnak menni a vonatok

- delta vágány, mert nem tervezek fordítókorongot

- tároló állomás

- fal melletti vezetésű, a nagy állomásnál kb. 1 a többi részen kb. 0,5 méter széles (szoba adottsága 5,5 x 3,5 méter)


Tervezett pályának egy része összeállítva a padlón:


Összeállítottam a teljes tervezett pályát. A házunk építésekor a dryvitozásból maradt ki rengeteg nikecell lap így a szintezéseket is beállítottam. Sajnos arra jöttem rá, hogy több nagyon meredek szakasz is lenne ami nem igazán tűnik élethűnek hacsak nem fogaskerekű pályát akarok építeni. Illetve megint rám tört az a dilemma, hogy az asztal szétszedhető legyen-e vagy sem?

Nekiláttam áttervezni a kritikus szakaszokat.  A tervek szerint az asztal továbbra sem szétszedhető. A három szintet kettőre redukáltam. Viszont lesz egy háromvágányos mini teherpályaudvar. Az alsó szinten tároló vágányok sem lesznek, de ez még nem biztos, mert a hurok visszaforduló ágába lehet hogy befér, de 180 cm hosszú vonatok nem férnek oda (ez új kritérium 5 db személyvagon + mozdony).

alsó szint: felső szint: a két szint egyben:

A keskenyebb hosszú oldalon kipróbáltam néhány egyéb megoldást, mert az ajtónál valamilyen kivehető hidat kell odaszerkesztenem. Minél több vágány fut át rajta annál bonyolultabb az illesztés. Próbálkoztam olyannal pl., hogy a kétvágányú pálya nem megy körbe, hanem egy "vak" alagút előtt lesz egy kiágazás és csinálok egy olyan szerkezetet amin átmegy két egyvágányú szakasz. Alább látható néhány fotó:

Igazából diorámaként nagyon jól nézne ki, de sajnos pont a kétvágányú pálya előnyét veszíteném el, mármint, hogy két szerelvény tud száguldozni egymással szemben párhuzamos vágányokon... Számomra annak is megvan a varázsa hogy a hosszabb szerelvényt egyben látom egy töltés tetején.


Tovább finomított tervek, valószínűleg még nem az utolsók...

alsó szint: felső szint: a két szint egyben:


2009.01.23

Gyakorlatilag a tervek nagy része újra lett rajzolva, ami kész van az meg fixen a helyén van a rajzon.

A nagy állomás még mindig nem fix, valahogy nem stimmel az egész, lehet hogy a hely kevés... Viszont azért a nagy része a pályának kezd letisztulni ami azzal fog járni, hogy rengeteg sín, váltó stb. felesleges lesz a végén...

alsó szint: felső szint: a két szint egyben:


2009.04.10

Ismét átalakult... Amíg nincs oda ragasztva ez így lesz még egy darabig...

Minden szint egyben:

 

Kezdőlap

Utoljára frissítve: 2012.12.26.