Utoljára frissítve:
2012.12.26.
Tervezett pálya vonalvezetése:
A terv elkészítése folyamán az alábbi szempontokat próbáltam
figyelembe venni:
- egy több vágányos városi állomás fűtőházzal
- minimum egy mellékvonali állomás
- kétvágányú villamosított fővonal amin körbe tudnak menni a vonatok
- delta vágány, mert nem tervezek fordítókorongot
- tároló állomás
- fal melletti vezetésű, a nagy állomásnál kb. 1 a többi részen kb. 0,5
méter széles (szoba adottsága 5,5 x 3,5 méter)
Tervezett pályának egy része összeállítva
a padlón:
Összeállítottam a teljes
tervezett pályát. A házunk építésekor a dryvitozásból maradt ki rengeteg nikecell lap így a szintezéseket is
beállítottam. Sajnos arra jöttem rá, hogy több nagyon meredek szakasz is
lenne ami nem igazán tűnik élethűnek hacsak nem fogaskerekű pályát
akarok építeni. Illetve megint rám tört az a dilemma, hogy az asztal
szétszedhető legyen-e vagy sem?
Nekiláttam áttervezni a kritikus szakaszokat. A tervek szerint az
asztal továbbra sem szétszedhető. A három szintet kettőre redukáltam.
Viszont lesz egy háromvágányos mini teherpályaudvar. Az alsó szinten
tároló vágányok sem lesznek, de ez még nem biztos, mert a hurok
visszaforduló ágába lehet hogy befér, de 180 cm hosszú vonatok nem
férnek oda (ez új kritérium 5 db személyvagon + mozdony).
alsó szint:
felső szint:
a két szint egyben:
A keskenyebb hosszú oldalon kipróbáltam néhány egyéb
megoldást, mert az ajtónál valamilyen kivehető hidat kell
odaszerkesztenem. Minél több vágány fut át rajta annál bonyolultabb az
illesztés. Próbálkoztam olyannal pl., hogy a kétvágányú pálya nem megy
körbe, hanem egy "vak" alagút előtt lesz egy kiágazás és csinálok egy
olyan szerkezetet amin átmegy két egyvágányú szakasz. Alább látható
néhány fotó:
Igazából diorámaként nagyon jól nézne ki, de sajnos
pont a kétvágányú pálya előnyét veszíteném el, mármint, hogy két
szerelvény tud száguldozni egymással szemben párhuzamos vágányokon...
Számomra annak is megvan a varázsa hogy a hosszabb szerelvényt egyben
látom egy töltés tetején.
Tovább finomított tervek, valószínűleg még nem az utolsók...
alsó szint:
felső szint:
a két szint egyben:
2009.01.23
Gyakorlatilag a tervek nagy része újra lett rajzolva, ami kész van az
meg fixen a helyén van a rajzon. A nagy
állomás még mindig nem fix, valahogy nem stimmel az egész, lehet hogy a
hely kevés... Viszont azért a nagy része a pályának kezd letisztulni ami
azzal fog járni, hogy rengeteg sín, váltó stb. felesleges lesz a
végén...
alsó szint:
felső szint:
a két szint egyben:
2009.04.10 Ismét
átalakult... Amíg nincs oda ragasztva ez így lesz még egy darabig...
Minden szint egyben:
|